7:00 – 8:30 przyjmowanie dzieci do żłobka
–zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
– zabawy integracyjne, ruchowe, ze śpiewem
– możliwość konsultacji rodziców z opiekunami
8:30 – 8:40 przygotowanie do śniadania
– czynności higieniczne i pielęgnacyjne
– wdrażanie elementów higieny osobistej
– kształtowanie umiejętności samoobsługowych
8:40 – 9:00 śniadanie
9:00 – 9:35 Zabawy edukacyjno-rozwojowe
-zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka
– zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka
– zabawy plastyczne i manualne
– zajęcia muzyczno-taneczne
9:45 – 10:10 język angielski
10:10 – 10:15 – przekąska
10:15-11:15 – zabawy ruchowe na żłobkowym placu zabaw i w ogrodzie
– zabawy swobodne, aktywność pozwalająca na odkrywanie, kreatywność, rozwijanie zainteresowań
– pobyt na świeżym powietrzu
11:15 – 11:25 przygotowanie do obiadu
11:30 – 11:45 obiad – drugie danie,
11:50 – 12:00 czynności higieniczne po obiedzie
– przygotowanie do poobiedniego odpoczynku
12:00 – 14:00 czas na sen lub leżakowanie
– bajkoczytanie
– słuchanie kołysanek, muzyki relaksacyjnej
14:00 – 14:15 czynności pielęgnacyjne i higieniczne
– trening czystości
– nauka korzystania z nocnika i sedesu
– wdrażanie elementów higieny osobistej
14:15 – 14:45 zupka
14:45 – 16:00 zabawy edukacyjno-rozwojowe lub wyjście na plac zabaw/spacerek
– zajęcia zorganizowane stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka
– zabawy ruchowe koordynujące całe ciało dziecka
– zabawy plastyczn
– zajęcia muzyczno-taneczne
16:00 – 16:15 podwieczorek
16:15 – 17:00 zabawy zorganizowane edukcyjno – rozwojowe, język hiszpański
17:00 – przekąska
17:10-18:00 rozchodzenie się dzieci do domu
– zabawy w kącikach zainteresowań
– czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami
Zajęcia dodatkowe – matematyka i czytanie globalne odbywają się 3 razy dziennie w odstępiach co najmniej
30 min, w różnych godzinach, w zależności od nastrojów dzieci i organizacji innych zajęć.
Plan dnia najmłodszych dzieci zorganizowany jest według ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu dnia. Chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa, organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Codzienny plan uwzględnia m.in: posiłki, zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne, drzemki, zabawy edukacyjne, manipulacyjne, zabawy wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia.